Fike trekt met zijn distributeurs naar regionale Elex shows om innovatie branddetectieoplossingen te tonen

Cwmbran, Torfaen, Verenigd Koninkrijk – VK producent, Fike Safety Technology (FST), is aanwezig op elke Elex regionale show in 2014 – samen met één van zijn lokaal erkende distributeurs – om zijn intelligente branddetectieoplossingen voor te stellen. Bezoekers hebben de mogelijkheid om innovatieve systemen, zoals TWINFLEXpro, een populair tweedraadssysteem bij elektrische aannemers, elektriciens, faciliteitmanagers en verhuurders – ten gevolge van zijn functies die gebruikt worden in appartementsgebouwen – te bekijken.

TWINFLEXpro+Multipoint+Elex-PR-web

Verder wordt ook FST’s nieuwe Ocelus conventionele brandalarmsysteem, samen met lineaire warmte- en gasdetectieproducten, tentoongesteld. FST’s distributeurs bieden steun qua ontwerp, levering en inbedrijfsstelling, maar ze kunnen de producten ook installeren als dit nodig wordt geacht.

“De eerste show in de hele reeks (in Harrogate in maart) was een geweldig succes dankzij het feit dat bezoekers aan de FST stand in contact komen met de kennis en ervaring van zowel de producent als de distributeur,” zegt Alan Locke, FST’s Head of Sales. Elex vindt in april plaats in Exeter, in juni in Manchester, in september in Coventry en in november in Sandown. Voor meer informatie over deze shows kan je vinden op www.elexshow.info.

Het TWINFLEXpro systeem bestaat uit een Multipoint ASD gecombineerde rook- en warmtedetector met optioneel ingebouwde sirene. Dit zorgt ervoor dat het hele systeem eenvoudig geïnstalleerd kan worden met behulp van slechts een paar draden per zone. De installatie is zelfs nog eenvoudiger aangezien de Multipoint 7 verschillende detectiemodi aanbiedt, waardoor er slechts één apparaat gebruikt moet worden voor al uw toepassingen. De Checkpoint Alarm Configuratie Technologie is een configureerbaar pre-alarm dat kan ingesteld worden op detectoren in de woongebieden, waarbij er tijd is om de oorzaak van het alarm te onderzoeken, vooraleer heel het gebouw geëvacueerd wordt. Dit vermindert de verstoring door valse alarmen enorm.

Dit veelzijdige systeem maakt een onderscheid tussen een brandmelder en een detectoralarm; kan maximaal 32 apparaten besturen per zone, heeft een aparte foutbewakingsdisplay voor iedere zone, een “man walk test facility” en zones die configureerbaard zijn zonder het gebruik van weerstanden of condensatoren. Om het TWINFLEXpro systeem nog flexibeler te maken, biedt FST ook een speciale uitgangseenheid aan. Deze kan overal in de zone gesitueerd zijn en is ideaal voor het aansluiten van procesuitval, deuropenersmechanisemen, etc.