Fike lanceert een cloud-based brandalarmmanagement oplossing

Cwmbran, Torfaen, Verenigd Koninkrijk, 10 februari 2015 – Fike Safety Technology heeft Nimbus voorgesteld, een nieuwe oplossing voor het bewaken en beheren van brandalarmsystem over het internet.

nimbustopdiagramHet kloppend hart van het systeem is een cloud-based databank, die data ontvangt van brandalarmsystemen via het GPRS mobiele netwerk.

Naast FST’s eigen TWINFLEXpro en Duonet brandalarmsystemen werkt Nimbus ook samen met de meeste analoge adresseerbare controlepanelen van alle grote producenten.

De primaire toepassing van Nimbus is om de inbedrijfsstelling, service, onderhoud, testen, prestaties en dagelijks gebruik van alle geconnecteerde brandalarmsystemen te loggen en beheren. Data worden opgeslagen in een beveiligde databank en is toegankelijk via een standaard webbrowser om eender welk apparaat met internetverbinding. Meldingen worden verstuurd via email en / of sms.

Nimbus is een ideale managementtool voor service-, bouw-, en vastgoedbeheerders die een elektronisch logboek moeten onderhouden van hun brandalarmsystemen. Installateurs van brandalarmsystemen en servicebedrijven kunnen hier ook van profiteren door het aan te bieden als een service met toegevoegde waarde voor hun klanten en door het te gebruiken om hun eigen service te stroomlijnen.

Nimbus centraliseert alle activiteiten van brandalarmsystemen via een enkele cross-platform managementtool en biedt bovendien een gedetailleerde elektronische systeemgeschiedenis. De Nimbus databank kan een oneindige log aanbieden van alle data, waarbij de geheugenlimieten van brandalarmcontrolepanelen overwonnen worden.

Brandalarmcontrolepanelen zijn verbonden met Nimbus door het gebruik van een GPRS Gateway, een niet-intrusieve interface die verbonden is met de seriële poort of printpoort van het paneel en heeft dus geen invloed op de functie van het brandalarmsysteem.

De GPRS Gateway biedt het ideale communicatiepad tussen het brandalarmsysteem en Nimbus, aangezien er geen fysieke verbinding is met telefoonlijnen of het IP netwerk van klanten.

Rapporten kunnen gegenereerd worden op basis van wekelijkse tests, service en live-activiteit. Gebruikers kunnen ook specifieke rapporten genereren op basis van hun eigen zoekcriteria, zoals datum/tijd, mode, gebeurtenis, paneel, loop, apparaat en elk andere protocolparameter.

De gemeenschappelijke webinterface vergemakkelijkt de totstandkoming van rapporten, en staat toe dat data geëxporteerd worden naar standaard tools, zoals een Excel sheet, of dat het geprint kan worden.

Voor meer informatie, ga naar www.fikesafetytech.co.uk.